بهبود مدیریت آموزشگاهی

علمی آموزشی

عزت نفس

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 11:20  توسط محمد صدیق حشامی  | 

برنامه امتحان تکوینی مرحله اول مدارس راهنمایی شهرستان مریوان در سال تحصیلی 91-90

برنامه امتحان تکوینی مرحله اول مدارس راهنمایی شهرستان مریوان در سال تحصیلی 91-90


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 11:15  توسط محمد صدیق حشامی  | 

اولین نشست بررسی دلایل افت تحصیلی شهرستان مریوان

اولین نشست دلایل افت تحصیلی در پایه اول راهمایی با میزبانی و ابتکار مدرسه راهنمایی محدثه  برگزار شد۰

بطور خاص در این نشست دلایل زیر به عنوان عمده ترین دلیل افت تحصیلی در پایه اول راهنمایی مشخص شدند:

 فقر مادی و فرهنگی- شرایط و امکانات در فضای کلاس - ضعف برنامه درسی مدارس -نبود انگیزه در بین دانش آموزان- نبود فرهنگ مطالعه - استرس شدید در پی انتقال به دوره ی بالا تر - نبود پیوند دروس دو دوره ی تحصیلی - نبود غربال گری در دوره ی ابتدایی- اپیدمی افت تحصیلی در بین دانش آموزان -

نبود برخورد مشاوره ای با مشکلات دانش آموزان- عدم داشتن سیستم پویا - نبود مهارتهای ارتباطی-

عرف حاکم برجامعه در خصوص میزان تحصیلات -نبود امکانات و تکنولوژی آموزشی  -نبود منابع یادگیری متفرقه - شیوه های ارزشیابی و نبود نگرش سیستمی-

عمده ترین دلایل افت تحصیلی شناخته شدند۰

اولین نشست دلایل افت تحصیلی در پایه اول راهمایی با میزبانی و ابتکار مدرسه راهنمایی محدثه  برگزار شد۰

بطور خاص در این نشست دلایل زیر به عنوان عمده ترین دلیل افت تحصیلی در پایه اول راهنمایی مشخص شدند:

 فقر مادی و فرهنگی- شرایط و امکانات در فضای کلاس - ضعف برنامه درسی مدارس -نبود انگیزه در بین دانش آموزان- نبود فرهنگ مطالعه - استرس شدید در پی انتقال به دوره ی بالا تر - نبود پیوند دروس دو دوره ی تحصیلی - نبود غربال گری در دوره ی ابتدایی- اپیدمی افت تحصیلی در بین دانش آموزان -

نبود برخورد مشاوره ای با مشکلات دانش آموزان- عدم داشتن سیستم پویا - نبود مهارتهای ارتباطی-

عرف حاکم برجامعه در خصوص میزان تحصیلات -نبود امکانات و تکنولوژی آموزشی  -نبود منابع یادگیری متفرقه - شیوه های ارزشیابی و نبود نگرش سیستمی-

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 11:12  توسط محمد صدیق حشامی  | 

دفتر آموزش راهنمایی وزارت آموزش وپرورش

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 9:59  توسط محمد صدیق حشامی  | 

وب سایت بهبود مدیریت آموزشگاهی

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 9:57  توسط محمد صدیق حشامی  | 

20 توصيه بسيار مهم به مديران مدارس و كارشناسان مناطق آموزشي

20 توصيه بسيار مهم به مديران مدارس و كارشناسان مناطق آموزشي
   [ادامه ...]
+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 9:56  توسط محمد صدیق حشامی  | 

10 قانون برتر “ رهبری “ و “مديريت“ از ديدگاه خاص

10 قانون برتر “ رهبری “ و “مديريت“ از ديدگاه خاص
   [ادامه ...]
+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 9:56  توسط محمد صدیق حشامی  | 

جهت مطالعه:۱۰ اشتباه مدیر جدید

جهت مطالعه:۱۰ اشتباه مدیر جدید
۱. باور وقوف بر تمامی امور ۲. تاكید دائم بر مدیریت خود ۳. تلاش برای دگرگونی در همه امور ۴. هراس از انجام در هر كار ۵. عدم اختصاص وقت به شناخت پرسنل ................   [ادامه ...]
+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 9:55  توسط محمد صدیق حشامی  | 

طرح همگام با قرآن در دوره راهنمايي امسال هم اجرايي خواهدشد

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 9:54  توسط محمد صدیق حشامی  | 

درس حرفه و فن براساس نياز هر استان و منطقه بومي مي شود 19/09/90

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 9:54  توسط محمد صدیق حشامی  | 

نظام آموزشي جديد در قالب طرح 3-3-6 طي شش سال اجرا ميشود.... 13/09/90

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 9:53  توسط محمد صدیق حشامی  | 

طرح همگام با قرآن کریم در مدارس

طرح همگام با قرآن کریم در مدارس

این طرح در سال تحصیلی 89/88در تعدادمحدودی از مدارس کشور اجراگردید و امسال 90/89 در تعداد بیشتری از مدارس راهنمایی اجرا خواهد شد درسال ۹۱-۹۰ در کلیه مدارس راهنمایی اجرا می گردد
اهداف:
1-تقویت انس با قرآن کریم.
2- ارتقاء توانایی درک مفاهیم قرآنی
3- بهره گیری از آیات منتخب قرآن کریم در زندگی و گفت  و گوهای روزانه.
4-تقویت روان خوانی قرآن کریم
5- درگیر کردن همه دبیران در آموزش و توسعه فرهنگ قرآن کریم.
اصول حاکم:
1-توجه و بهره گیری از شیوه های متنوع ، روش های مناسب و جذاب.
2-توجه به محوریت دانش آمزان و مدیریت و رهبری معلم.
3- مشارکت خانواده ها و اولیای مدرسه در فرایند اجرا.
4- تأکید بر تشویق و امید آفرینی.
6- توجه به تفاوتهای فردی و ویژگی های گروه هدف.
7- پرهیز از ایجاد فضای کسالت آور و خسته کننده و ایجاد فضایی شاد و منعطف.
هدف اصلی این طرح خواندن آیات منتخب 10 جزئی هر پایه انتخاب شده است . در ابتدا ی شروع کلاس است به مدت 3 دقیقه ولی برای اجرای بهتر و جالبتر طرح و جذاب نمودن آن برای دانش آموزان می توان کارهای زیادی انجام داد از جمله نکات زیر:
1-با اولیاء دانش آموزان جلساتی گرفته شود و آنها نسبت به طرح توجیه شوند.
2- در شورای دبیران مدرسه موضوع را مطرح کنیم و از همکاران بخواهیم برای اجرای طرح همکاری کنند.
3- برای هر کلاس یک گروه تشکیل دهیم که شامل دونفر برای قرائت و دو نفر برای نقاشی و طراحی و دو نفر برای خوشنویسی آیات و البته این گروهها با توجه به داوطلب بودن دانش آموزان می توان هر ماه تغییر کند.
4- قرائت آیات منتخب در مراسم صبحگاه مدرسه به صورت تکخوانی یا همخوانی.
5-تهیه نشریه دیواری یا دفترچه های جالب قرآنی توسط همه دانش آموزان.
6- تا آنجا که می توانیم طرح را برای دانش آموزان جذاب کنیم تا با علاقه این آیات را در کلاش بخوانند و دبیران نیز به این مهم توجه داشته باشند.
6- از دبیران هنر بخواهیم سرمشق درس خود را از آیات منتخب انتخاب نموده و در کلاس هنر به کار گیرند.
7- از دبیران علوم اجتماعی بخواهیم بعضی از آیات درس را برای فعالیت های تحقیقی خود به دانش آموزان دهند.
8- ازدبیران حرفه بخواهیم آیات کوتاه رادر کارگاه حرفه به کمک دانش آموزان ، چوب بری کرده و یا کارهای دیگری از این دسته انجام دهند .
9- در هر دو ماه یک بار می توانیم نمایشگاهی از آثار دانش آموزان ترتیب دهیم و به بهترینها جوایزی تقدیم کنیم.
10- از همکاران محترم در همه رشته ها بخواهیم در صورت امکان در هر درس 1 یا 2 نمره مستمر برای این گونه کارها در نظر بگیرند و به آثار زیبا و برتر اختصاص دهند
2

امضا«آموختنی ها زیاد هستند و عمرکوتاه،پس بهترین هارا بیاموزیم»
+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 9:41  توسط محمد صدیق حشامی  | 

افزایش تاثیرگذاری از هر نقطه‌ای از سازمان

« رهبری 360 درجه »

افزایش تاثیرگذاری از هر نقطه‌ای از سازمان
رهبری 360 درجه

چکیده
رهبری دارای نمونه‌هایی کلاسیک است. ویلیام والاس رهبری نیروهایش را در ارتشی بر عهده داشت که مسئول سرکوب مردم بودند. وینستون چرچیل در برابر تهدید نازی که به فروپاشی آمریکا انجامیده بود، به شدت مقاومت کرد. ماهاتما گاندی رهبری مقاومت بلند مدت مردم کشورش را بر عهده داشت. ماری کی اش اقدام به ایجاد یک سازمان جهانی به نام شرکت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی ماری کی نمود. مارتین لوتر کینگ با رؤیای صلح در کشورش به مقابله با دیگاه‌های لینکولن پرداخت

برگرفته از سایت :http://www.misaqmodiran.com/articles.php?id=102


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 9:33  توسط محمد صدیق حشامی  | 

ارزشیابی و 97 نکته مهم درباره آن :

 ارزشیابی و 97 نکته مهم درباره آن :1. ارزشیابی ، یکی از ارکان هر برنامه آموزشی است.
2. ارزشیابی ، به طور اخص ناظر اندازه گیری کیفیت ، کمیت و نوع تغییرات حاصل شده در رفتار دانش آموزان است.
3. ارزشیابی ، آگاهی از میزان کارآیی و کار آمدی عوامل مؤثر در آموزش و پرورش است.
4. ارزشیابی ، تنها به امتحانات پایانی محدود نمی شود.
5. ارزشیابی وسیله ای کار آمد و بی بدیل است برای هدایت مستمر یادگیری دانش آموزان.
6. ارزشیابی برای برنامه ریزی ، تدریس و تصمیم گیری ، امری ضروری و پایه ای است.
7. ارزشیابی مطلوب ، مستقیماً در بهبود یادگیری دانش آموزان مؤثر است.
8. دانش آموزان نیز از طریق ارزشیابی به نقاط ضعف و قوت خود پی می برند.
9. ارزشیابی مستمر ، باعث مرور و بازتولید مطالب آموخته شده توسط دانش آموزان می شود.
10. ارزشیابی مستمر ، نظارت گام به گام بر تحقق هدف های رفتاری است.
11. معلم از طریق ارزشیابی، روش تدریس و طرح درس خود را ارزیابی می کند.
12. امتحان وسیله ای است مناسب برای تفهیم هدف های درسی به دانش آموزان.
13. نتایج امتحانات موجب شناخت تفاوت های فردی دانش آموزان می شود.
14. امتحان نباید وسیله تهدید امنیت روانی دانش آموزان شود.
15. ارزشیابی دانش آموزان ، نباید تحت تأثیر قضاوت شخصی و حالات عاطفی معلم قرار گیرد.
16. در جریان ارزشیابی باید سعی کرد فضای روانی مناسب و خالی از اضطراب برای بچه ها فراهم کرد.
17. سؤال های امتحانی باید با محتوای مواد آموزشی سازگار باشند.
18. سؤال های امتحانی را باید از مطالب مهم  محتوای آموزشی که بر یادگیری آن ها تأکید شده است ، طرح کرد.
19. سؤال های امتحانی باید توانایی دانش آموزان را در سطوح مختلف یادگیری بسنجند.
20. سؤال های امتحانی باید معرف واقعی هدف های آموزش درس مورد نظر باشند. ( سنجش کار آمد )
21. خطای اندازه گیری آزمون باید کم باشد تا باعث اعتبار آن شود.
22. هدف نهایی از انجام امتحان ، بهبود کیفیت یادگیری است.
23. در طراحی سؤال های امتحانی از جدول دو بعدی ( هدف های رفتاری – فهرست محتوا ) استفاده شود.
24. با توجه به برایند یادگیری ها ، از انواع ابزار آزمون استفاده شود.
25. متن سؤال های امتحانی با بیانی ساده ، روشن ودور از ابهام نوشته شود.
26. از طرح پرسش های چند پهلو و گمراه کننده جداً اجتناب کنید.
27. متن سؤال ها را به صورت جملات مثبت بنویسید.
28. سؤال های امتحانی را عیناً مانند سؤال های کتاب و به صورت کلیشه ای ننویسید.
29. از دادن حق انتخاب به دانش آموزان برای این که ازمیان سؤال ها ، چند سؤال را انتخاب کنند و پاسخ دهند ، خودداری کنید.
30. هر سؤال امتحان باید مستقل از سؤال های دیگر باشد.
31. سؤال های امتحانی را از ساده به مشکل بنویسید.
32. اگر امتحان دارای سؤال های متنوع است ، آن ها را گروه بندی کنید و سؤال های هر گروه را به دنبال هم بنویسید.
33. سؤال های کتبی را طوری بنویسید که به آسانی خوانده شوند.
34. سؤال ها را با فاصله مناسب بنویسید .
35. سؤال های انشایی را در ورقه ها یا جزوه جداگانه و سؤال های عینی را نیز در ورقه جداگانه بنویسید و در امتحان ابتدا سؤال های عینی را به دانش آموزان بدهید ، بعد سؤال های انشایی را .
36. ایجاد شرایط فیزیکی و عاطفی مناسب در جلسه امتحان ضروری است.
37. فضای امتحان باید خالی از عوامل برهم زننده تمرکز حواس دانش آموزان باشد.
38. در جلسات امتحانی با فرد فرد دانش آموزان رابطه ای دوستانه و محبت آمیز بر قرار کنید.
39. دانش آموزان را در مورد نحوه امتحان راهنمایی کنید.
40. ورقه های امتحانی را به صورت ناشناخته تصحیح کنید.
41. در تصحیح اوراق امتحانی ابتدا سؤال اول را در تمام اوراق تصحیح کنید. سپس سؤال دوم را و بعد سوم و به همین ترتیب تا آخر .
42. محتوای سؤال های امتحان را از آنچه تدریس شده است ، استخراج کنید.
43. سعی شود سؤال های امتحانی پایاپی و ثبات داشته باشند.
44. سؤال های مرحله ای را طوری طرح کنید که دانش آموزان بتوانند در یک جلسه درس به آن ها پاسخ دهند و دنباله امتحان به زنگ تفریح نکشد که باعث حواس پرتی دانش آموزان شود.
45. ارزشیابی را جزئی از فرایند آموزش بدانید نه به عنوان نقطه پایان تدریس.
46. راهبردهای آموزشی و ابزار ارزشیابی ، باید با هم سازگاری داشته باشند.
47. سؤال های امتحانی طوری طرح نشوند که فقط محفوظات دانش آموزان را بسنجند.
48. از طرح سؤال های بسیار سخت و بسیار آسان خودداری شود.
49. ارزشیابی نباید جای هدف های آموزشی را بگیرد و به عنوان هدف مطرح شود.
50. ارزشیابی و امتحان را همانند سایر فعالیت های آموزشی بدانیم.
51. ارزشیابی تنها برای صدور جواز عبور شاگردان از یک پایه به پایه دیگر نیست.
52. ارزشیابی باید وسیله پیش بینی باشد ؛ یعنی نشان دهد که شاگرد در چه زمینه ای می تواند به موفقیت برسد.
53. ارزشیابی را نباید صرفاً به منظور نمره دادن و مقایسه دانش آموزان و تعیین افراد قوی و ضعیف به کار برد.
54. در ارزشیابی به نتیجه عملکرد شاگردان درپاسخ به سؤال های مطرح شده اکتفا نکنید.
55. در ارزشیابی ، خود را محدود به انواع تست های کتبی و شفاهی نکنید.
56. ارزشیابی تدریجی و تراکمی ، باید به طور  مستقیم و با اعلام قبلی صورت گیرد.
57. ایجاد محیط رعب و وحشت برای امتحان ، دانش آموزان مضطرب را مضطرب تر می سازد.
58. انتظارات خود را از دانش آموزان در مورد امتحانات مشخص کنید.
59. تأکید بیش از حد بر ارزش نمره بالا و منوط کردن ارزشمندی کودک به نتایج امتحانات وی ، باعث بالا رفتن اضطراب در بچه ها می شود.
60. نمره دادن فقط جزئی از فرایند ارزشیابی است.
61. ارزشیابی باید بلافاصله پس از تعیین هدف های آموزشی معلوم شود.
62. سؤال ها باید واضح و روشن طرح شوند و زیاد طولانی نباشند.
63. امتحانات نباید بر تمام ضوابط و موازین آموزشگاه حکومت کند.
64. هدف از ارزشیابی و امتحان ، شناختن و شناساندن است.
65. نسبت به امتحان نگرش مثبت ایجاد کنید.
66. موفق نشدن در امتحانات را نمی توان فقط به خود دانش آموز و فعالیت های او نسبت داد.
67. شیوه پرسش خود را از مطالب تدریس شده ، برای دانش آموزان مشخص کنید.
68. جلسات امتحانی را با کلام زیبا و آرام بخش الهی شروع کنید.
69. عدم موفقیت دانش آموزان را در امتحان ، دال بر بدی شخصیت آن ها ندانید.
70. سؤال های امتحانی را با عنایت به هدف های رفتاری ، طراحی کنید.
71. هیچ یک از آزمون ها به تنهایی ارزشیابی دقیقی از فرایند یادگیری و پیشرفت تحصیلی به حساب نمی آید.
72. ارزشیابی خود را به یک نوع وسیله سنجش محدود نسازید.
73. در هر امتحان عدالت را حاکم کنید و شرایط یکسان برای همه به وجود آورید.
74. اگر ارزشیابی به نحو شایسته انجام نگیرد ، اثر منفی بر یادگیری می گذارد.
75. آموزش و ارزشیابی باید هدف های یکسانی را دنبال کنند .
76. هدف از امتحان ، غافلگیر کردن دانش آموزان نیست.
77. یکی از ویژگی های ارزشیابی مطلوب ، کارامد بودن آن است.
78. تعداد سؤال های مربوط به یک هدف و یک محتوا باید متناسب با اهمیت آن ها باشد.
79. یک آزمون باید قدرت تشخیص داشته باشد.
80. در اجرای امتحان ، نباید به " سرعت در پاسخ دادن " اهمیت زیادی داد.
81. استفاده از چهار یا پنج نوع سؤال متفاوت در یک آزمون ، امتیاز به حساب نمی آید.
82. معلم نباید یک نوع سؤال را بر انواع دیگر برتری دهد و همواره از آن استفاده کند.
83. سؤال های امتحانی را با دقت طرح کنید و به طور خوانا بنویسید.
84. اگر دانش آموزان هنگام امتحان ، سؤال داشته باشند، باید به آن ها پاسخ داد ، اما آن ها را تشویق به سؤال کردن نکیند.
85. خواندن سؤال های امتحانی برای دانش آموزان ضرورت ندارد ، مگر دانش آموزانی که مشکل خواندن داشته باشند.
86. تردید در روایی یک آزمون احتمال تقلب را افزایش می دهد.
87. اضطراب زیاد در جلسه امتحان باعث افت عملکرد دانش آموزان می شود.
88. دادن ضریب بیش تر به سؤال هایی که توانایی و استعداد مهم تری را می سنجند ، منطقی است.
89. نمرات خام هر امتحان در نفس خود معنای زیادی ندارند.
90. یک آزمون هر اندازه هم خوب باشد اگر به نحوه شایسته ای اجرا و نمره گذاری نشود ، روایی و اعتبار آن به خطر می افتد.
91. در آگهی هر آزمون نه تنها باید تاریخ برگزاری آن ، بلکه تعداد سؤالها و نوع آن ها را نیز مشخص کنید.
92. آموزش و ارزشیابی و نمره گذاری باید هدف های یکسانی داشته باشند.
93. تغییرات نظام آموزشی باید در راستای تغییر بنیادی نظام سنجش و ارزشیابی باشد.
94. نمره خام به تنهایی بیان کننده میزان پیشرفت یا عملکرد دانش آموزان نیست.
95. به ارزشیابی در حیطه های نگرشی و مهارتی بیش تر توجه کنید.
96. ارزشیابی باید بتواند فراگیران را در امر یادگیری کمک کند.
97. به ارزشیابی های گروهی ، به خصوص در کلاس های ابتدایی بها بدهید

 برگرفته از وبلاگ :http://emtehanat-4.blogfa.com-

+ نوشته شده در  یکشنبه بیستم آذر 1390ساعت 9:21  توسط محمد صدیق حشامی  | 

سایت فکر نو

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم آذر 1390ساعت 13:4  توسط محمد صدیق حشامی  | 

آدر وبلاگ مجتمع های آموزشی وپرورشی شهرستان مریوان

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم آذر 1390ساعت 12:23  توسط محمد صدیق حشامی  | 

مدیریت آموزش و پرورش شهرستانهای استان کردستان

+ نوشته شده در  شنبه نوزدهم آذر 1390ساعت 12:21  توسط محمد صدیق حشامی  | 

جشنواره نوجوان خوارزمی

 جشنواره علمي آموزشي نوجوان خوارزمي ويژه دانش آموزان مقطع راهنمايي برگزار مي شود

 

 جشنواره علمي آموزشي نوجوان خوارزمي ويژه دانش آموزان مقطع راهنمايي در راهنمايي دخترانه شماره 3 برگزار مي شود.

 

 [تصوير قبلي]  [تصوير بعدي]       

به گفته ميرزاده معاونت آموزشي راهنمايي دخترانه شماره 3، در راستاي تحقق اهداف پيش بيني شده دوره راهنمايي تحصيلي و عملياتي نمودن شاخص ها و اهداف كمي مرتبط و بنا به پيشنهاد دفتر آموزش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش جشنواره دانش آموزي ابن سينا با هدف ايجاد مقدمه اي براي جشنواره جوان خوارزمي دوره متوسطه، از اين پس با عنوان "جشنواره نوجوان خوارزمي " اجرا مي شود.
وي با بيان اينكه در اين جشنواره ، براي هريك از دانش آموزان پايه هاي مختلف مسابقات جداگانه اي برگزار مي شود كه آنان در صورت تمايل مي توانند در آن ثبت نام كنند گفت: رشته هاي مسابقاتي اين جشنواره به تفكيك به شرح ذيل مي باشد:
1- مسابقات عملي آزمايشگاهي – دانش آموزان دوم راهنمايي
2- مسابقات دست سازه هاي درس حرفه و فن – دانش آموزان پايه سوم راهنمايي
3- مسابقات پژوهش علمي نوجوان – دانش آموزان پايه دوم راهنمايي
4- مسابقات سنجش علمي دو مرحله اي – دانش آموزان پايه هاي دوم و سوم راهنمايي
5- مسابقات المپياد علمي – پايه هاي اول ، دوم و سوم راهنمايي
6- نمايشگاه آثار علمي – آموزشي مبتني بر خلاقيت دانش آموزان (دوره راهنمايي تحصيلي)
لازم به ذكر است محتوا و شيوه نامه هاي مربوط به هريك از رشته هاي فوق متعاقبا اعلام خواهدشد.


+ نوشته شده در  پنجشنبه هفدهم آذر 1390ساعت 8:26  توسط محمد صدیق حشامی  | 

آيين نامه مجتمع هاي آموزشي و پرورشي (مستند سازي شده )

آيين نامه مجتمع هاي آموزشي و پرورشي (مستند سازي شده )
شماره بخشنامه : 1111101                 تاریخ بخشنامه : 07/08/90

آيين نامه مجتمع هاي آموزشي و پرورشي (مستند سازي شده )

  فایل ضمیمه
+ نوشته شده در  چهارشنبه شانزدهم آذر 1390ساعت 14:3  توسط محمد صدیق حشامی  | 

معلم خوب چه شکلی است؟

  حدود یک ماه پیش  بود که شماره دویست و یکمین مجله سازمان سما  وابسته به دانشگاه آزاد،چاپ شهریور1390 در اختیارم قرار گرفت . فرصتی پیش نیامده بود  تا آنرا به دقت مطالعه کنم تا اینکه دو سه روز پیش مجالی فراهم شد تا بخش هایی از  آن را به صورت عمیق مطالعه کنم.قسمت هایی  از مجله  به موضوعات و مسایل  مر تبط با آموزش و پرورش می پردازد،مجله خوبی است . در صفحه 9 این مجله، مقاله جالب ، قابل استفاده  و کوتاهی با عنوان ((معلم خوب چه شکلی است؟)) چاپ شده بود که گفتم حیف است این مطالب را در وبلاگم نیاورم و معلمان  ومدیران زیادی از این مقاله پر محتوا بهره نبرند  این مقاله از یک منبع خارجی گرفته شده و جناب آقای عباس احمدی گز کوه  دبیر زبان مدارس راهنمایی سما قوچان آن را تر جمه کرده است ضمن تشکر از ایشان ،تاکید می نماید که خیلی از معلمان  مدیران   و سا یر کارکنان آموزشی و حتی اولیاء دانش آموزان بعضا سوال میکنند معلم خوب چه ویژگی هایی دارد؟پاسخ این سوال را از یک محقق و یک جستجو گر تعلیم و تربیت بشنوید:


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه سیزدهم آذر 1390ساعت 13:59  توسط محمد صدیق حشامی  |